Adjoint(e) administratif(ve) – Juridique et Approvisionnement // Administrative Assistant – Legal & Procurement
Une région à découvrir
Résumé du poste
L’Université Bishop’s recherche un Adjoint(e) administratif(ve) – Juridique et Approvisionnement pour un poste régulier à temps plein. Se rapportant à la Directrice des services juridiques, le/la titulaire du poste joue un rôle clé en soutenant le département juridique et d’approvisionnement en fournissant une assistance administrative et opérationnelle complète. Ce poste combine des tâches administratives générales avec des responsabilités spécifiques à l’approvisionnement, assurant des processus efficaces, la conformité réglementaire et une communication fluide avec les partenaires internes et externes. La semaine de travail est de 35 heures, du lundi au vendredi avec des soirées et fins de semaine occasionnelles
Coordonner les réunions du département, y compris la préparation des ordres du jour et les suivis.
Aider à la préparation, au suivi et à la production de rapports budgétaires du département.
Maintenir des systèmes de classement numérique organisés pour les documents d’approvisionnement, les contrats et les rapports.
Traduire et résumer les documents liés au juridique et à l’approvisionnement (anglais et français).
Préparer des rapports internes, des présentations et des résumés statistiques.
Fournir un soutien administratif général : classement, numérisation, gestion de calendrier et suivi de la correspondance.
Compiler des données et générer des rapports internes au besoin.
Surveiller et gérer les budgets de manière ponctuelle, mensuelle et annuelle.
Soutenir des projets spéciaux et accomplir d’autres tâches selon les besoins.
The following statements are intended to describe the general nature and level of work performed. They are not representing an exhaustive list of all responsibilities, duties and skills required.
Bishop’s University is seeking an Administrative Assistant –Legal & Procurement for a regular full-time position. Reporting to General Counsel the incumbent plays a key role in supporting the Legal & Procurement Department by providing comprehensive administrative and operational assistance. This position combines general administrative duties with procurement-specific responsibilities, ensuring efficient processes, regulatory compliance, and effective communication with both internal and external stakeholders. This position has a work week of 35 hours from Monday to Friday with occasional evenings and weekends required.
Nature of duties and responsibilities
Administrative Support (Legal & Procurement)
Coordinate departmental meetings, including agenda preparation and follow-ups.
Assist in preparing, tracking, and reporting departmental budgets.
Maintain organized digital filing systems for procurement documents, contracts, and reports.
Translate and summarize legal and procurement-related documents (English and French).
Prepare internal reports, presentations, and statistical summaries.
Provide general administrative support: filing, scanning, calendar management, and correspondence follow-ups.
Compile data and generate internal reports as needed.
Monitor and manage budgets on an ad hoc, monthly, and annual basis.
Support special projects and perform other duties as assigned.
Procurement Operations
Issue purchase orders and other procurement-related documents; manage signature workflows.
Prepare reports in compliance with government regulations (e.g., reddition de comptes).
Coordinate customs broker requests and manage customs clearance documentation.
Maintain accurate procurement records and support audit and compliance processes.
Coordinate approvals for U.S. and online purchases.
Manage group purchasing activities and liaise with buying groups.
Handle external procurement reporting requirements to the government.
Financial and Transactional Tasks
Process invoices and approvals for accounts payable.
Track and reconcile procurement-related expenditures.
Perform additional related tasks as required.
Estrie
Eastern Townships (English)
2600 College St
Sherbrooke, J1M 1Z7
Exigences et conditions
Diplôme universitaire de premier cycle.
Minimum de 5 ans d’expérience pertinente dans l’approvisionnement du secteur public.
Bilinguisme en anglais et en français (oral et écrit).
Maîtrise de Microsoft Office 365 ; expérience avec les logiciels SEAO et LAC.
Solides compétences organisationnelles et capacité à travailler de manière autonome.
Grande attention aux détails, précision et sens des responsabilités.
Esprit d’équipe et collaboration.
Fait preuve de confidentialité, d’intégrité, de professionnalisme et de tact en tout temps.
Expérience en budgétisation et en suivi financier.
Bachelor’s degree.
Minimum of 5 years of relevant experience in public sector procurement.
Bilingual in English and French (oral and written).
Proficient in Microsoft Office 365; experience with SEAO and LAC software.
Strong organizational skills and ability to work independently.
High attention to detail, accuracy, and accountability.
Collaborative team player.
Maintains confidentiality, integrity, professionalism, and tact at all times.
Experience in budgeting and financial tracking.
Avantages sociaux
un programme d’assurances collectives qui comprend : assurance médicament, médicale , soins de la vue et l’assistance-voyage ;des vacances généreuses ainsi qu’un congé de 10 jours entre décembre et janvier ;
des horaires flexibles et la possibilité de travailler à domicile ;
des tarifs préférentiels au centre sportif et au terrain de golf ;
un régime de retraite à prestations déterminées et/ou régime de retraite simplifié ;
un programme d’aide aux employés et à la famille (PAEF) ;
des initiatives en matière de développement durable et de bien-être ;
l’accès à des événements culturels et éducatifs en continu.
Medical, vision, health and travel insurance
Generous vacation as well as a 10-day holiday break between December and January
Flexible scheduling and work from home possibility
Employee discounts to our sports center and Golf course
Defined benefit and/or simplified pension plan
Employee Family Assistance Plan (EFAP)
Sustainable development and Wellness initiatives
Access to ongoing cultural and educational events
Date d'affichage :
Date limite pour postuler : 31 août 2025
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